RoCo's Web

Dagschema vakantie ‘The Big One’ – Van Dag Tot Dag

Dag 1:
Vertrek vanaf Schiphol naar Los Angeles.
Aankomst in Los Angeles en check in in het hotel.
In de avond gaan we Los Angeles in.

Dag 2:
City Tour Hollywood en Beverly Hills.
Walk Of Fame
’s Avonds hebben wij een etentje met Jerry Schilling. Voor wie Jerry Schilling niet kent…….. Jerry was de vriend en bodyguard van Elvis. Hij nodigt groepsleden van ‘Elvis-Matters’  (onze fanclub) uit om met hem te dineren. Hij heet ons welkom in zijn huis in Los Angeles. Het huis wat Elvis voor hem kocht en waar Jerry nu nog steeds woont.

Jerry en Elvis 1973
Elvis, Jerry Schilling, Sonny West en President Nixon in The Oval Office White House, 1970

Jerry 1972

Nog wat verder informatie over Jerry…..  Hij was de vaste stand-in voor Elvis tijdens de filmopnames van de jaren ’60-films en hij woonde ook jaren op Graceland. Jerry was ook een van de dragers van de kist bij Elvis zijn begrafenis en zijn naam staat in gouden letters op de eeuwige vlam aan het graf van Elvis.

Elvis en Jerry 1973

Jerry nu

Dag 3:
We gaan naar Santa Monica Beach. Strand van L.A, Hollywood en de filmsterren. Wandelen tot aan Venice Beach waar de tijd is blijven stil staan in de ‘Flower-Power van de ’60s. Terrasjes, shoppen.
Op dit strand eindigt route-66.
We kijken hier erg naar uit……..

Dag 4:
We twijfelen nog of we ook een dagje naar Disneyland Los Angeles California zullen gaan. Wij bezoeken in Europa ook Disneyland niet, waarom in Hollywood wel….. Misschien gaan we wel naar de MGM studio’s. Even afwachten dus. Deze dag ligt nog open……….

Dag 5:
Op weg naar Las Vegas. Dit doen we per touringbus. Over route-66, door het prachtige en grillige landschap van Westelijk Amerika. De canyon’s……. beslist geen straf om in de bus te zitten. met voldoende gelegenheid om onderweg de benen te strekken en de omgeving in ons op te nemen. Ik zal er beslist menig foto van plaatsen.
In de middag aankomst in Vegas.
Inchecken in het hotel. Planet Hollywood
En natuurlijk ’s avonds de Las Vegas Strip bewandelen en de hotels bewonderen.

Dag 6:
City Tour Las Vegas en verder de gehele dag in Las vegas vertoeven. De Hotels, Cassino’s…. de Las vegas gekte meemaken… En natuurlijk diverse Elvis-locaties bezoeken.

’s Avonds hebben we een diner met Loanna Parker. De weduwe van ‘Colonel’ Tom Parker, de voormalige manager van Elvis.
Tom Parker is geboren in Breda en Loanna Parker heeft een speciale band met de Nederlandse Elvis fanclub. Natuurlijk heeft ook Loanna Elvis vele malen ontmoet, in Las Vegas waar zij nog steeds woont. Het diner vindt plaats in het Las Vegas Hardrock Cafe, tussen diverse spullen van Elvis. Ik ben benieuwd…….

Daarna de klapper van de dag………
“…..Viva Elvis…………” De spectaculaire Las vegas Show van Cirque Du Soleil in het teken van Elvis. Na twee jaren van achtereenvolgende avondvullende optredens, gaat deze show per 16 augustus stoppen. De allerlaatste kans om deze spectaculaire show mee te maken wordt dus bewaarheid. We hebben al kaarten gereserveerd…….

Op 8 augustus zitten wij in DIT theater.

Op de plattegrond vak 202. Wanneer je op het vak klikt, zie je het zicht in de zaal.

Dag 7:
We zijn voornemens om deze dag naar The Grand Canyon te gaan. We zijn er nog niet uit hoe wij zullen gaan. We hebben gezorgd dat we met de bus kunnen gaan, maar het fascineert mij wel om over de Grand Canyon te vliegen in een vliegtuigje of in een helikopter. Lijkt me geweldig om te doen en als je er toch bent…….. dan maar All The Way…..

Dag 8:
Vertrek naar Memphis.
Rechtstreekse vlucht van Las Vegas (7.25H) naar Memphis (12.42H)